Ett grandiost magazine för en extraordinär destination.
Gausta är en fjälldestination utöver det vanliga. Och att ingen skulle missa detta var målet när vi på 2028 skapade Gausta Magazine. Med extra stort format, rejäl vikt och härlig papperskvalitet blev Gausta Magazine beundrat såväl i Norge som Sverige.
Gausta Magazine skapade av 2028 New World Agency inför lanseringen av Gausta som destination inför vintersäsongen 2018/2019. Med magasinet ville vi fånga och kommunicera magin och den spektakulära skönheten som möter varje besökare som kommer till Gausta. Det genuina, vilda och sublima. Allt det som gjort Gaustas tagline så självklar – more mountain.
Vi dokumenterade magin, intervjuade lokala legender och fjällfolk och skapade ett magasin med ambitionen att fascinera och intressera varje läsare.
Vinterutgåvan av Gausta Magazine belönades 2019 med Svenska Publicistpriset för bästa Besökare-/Reseguide. Motivationen löd: “För kraftfull känsla, genomarbetad typografi och ett spännande format.”
Senare under 2019 publicerade vi sommarutgåvan av magasinet för att visa upp fjället i sommarskrud med andra aktiviteter och upplevelser. Inför 2020 års vintersäsong ersattes Gausta Magazine med Gausta Paper – ett lättare och mer portabelt format, vars innehåll inriktades på att ge besökare så mycket tips som möjligt, samtidigt som vi kunde driva intäktsströmmarna för företagen på Gausta.







Taggar
Vill du veta mer om våra mest populära tjänster?
Ta kontakt med Marcus eller Sara. De hjälper dig gärna!

