Värva de anställdas kompisar och stärk känslan internt.
När det är hård konkurrens om talangerna du vill rekrytera kan en rolig och engagerande kampanj förbättra oddsen att lyckas. Dessutom kan det stärka ert företags varumärke som arbetsgivare. Det förstod de på Volvo Group Connected Solutions och anlitade därför 2028 för att få ut budskapet att de sökte folk.

Volvo Group Connected Solutions är en del av Volvo Group med ansvar för att utveckla framtidens uppkopplade mobilitetslösningar. En avancerad verksamhet med kontinuerligt stort behov av kvalificerad IT-kompetens som utvecklare och systemarkitekter. Det är många företag som söker dessa talanger och därför kan rekrytering vara en utmaning.
Baserat på insikten att presumtiva nya talanger i hög grad finns att hitta i de nuvarande medarbetarnas vänkrets och nätverk skapade 2028 en intern kampanj för de anställda på kontoret på Lindholmen. Med budskapet “Bring a friend!” gjordes alla anställda uppmärksamma på att Volvo Group Connected Solutions sökte personal.
Genom att använda gerillamarknadsföring i kontorslandskapet skapade vi stor synlighet med enkla medel. Skyltdockor och post-it lappar med många olika budskap dök upp på de mest oväntade ställen under kampanjperioden, spred budskapet och stärkte känslan av att vara på en kul och cool arbetsplats. Vi är rätt säkra på att ingen medarbetare missade att Volvo Group Connected Solutions sökte folk.
Taggar
Vill du veta mer om våra mest populära tjänster?
Ta kontakt med Marcus eller Sara. De hjälper dig gärna!

