Global lansering av en helt ny generation tunga lastbilar.
Volvo Trucks stod inför att lansera en ny generation av sina fyra största lastbilsmodeller – Volvo FH16, Volvo FH, Volvo FM och Volvo FMX. De nya lastbilarna är effektivare, bekvämare och säkrare än den tidigare generationen. För transportföretag innebär det möjligheter att förbättra sin verksamhet och lönsamhet.
2028 fick uppdraget att skapa ett kommunikativt koncept och en stor mängd innehåll med syfte att stötta marknads- och försäljningsorganisationen i lanseringen av de nya lastbilarna. Vi skapade det övergripande konceptet “Evolution by Volvo Trucks”.
Där ingick ett effektivt visuellt uttryck, nyckelbudskap och positionering av de fyra lastbilarna. Utifrån det kunde vi producera alla produktrelaterade webbsidor, produktbroschyrer och all segmenterad kommunikation för lanseringen.








Vill du veta mer om våra mest populära tjänster?
Ta kontakt med Marcus eller Sara. De hjälper dig gärna!

