Positionera och lansera eldrivna lastbilar.
Klimatfrågan driver efterfrågan på hållbara transporter. I urbana miljöer handlar om det främst om lägre utsläpp av växthusgaser, förbättrad lokal luftkvalitet och lägre buller. För att visa att detta är möjligt lanserade Volvo Trucks helt eldrivna tunga lastbilar för varutransporter och sophämtning i städer.
2028 fick uppdraget att skapa lanseringskommunikation som skulle ge de eldrivna Volvo FL Electric och Volvo FE Electric en tydlig position. För de flesta lastbilsköpare är det en hög tröskel att gå över till eldrift. Därför skapade vi ett kommunikationskoncept som bygger på att Volvo Trucks gör det enkelt genom att ta ett helhetsgrepp på alltifrån fordon och service till infrastruktur för laddning.
Här ingick webb, film, redaktionellt innehåll, sociala medieposter, presentationer för säljare samt tryckt material att lämna efter sig.











Vill du veta mer om våra mest populära tjänster?
Ta kontakt med Marcus eller Sara. De hjälper dig gärna!

