Volvo Trucks | 90-åring med blicken framåt

Volvo Trucks 90-åring med blicken framåt. Volvo Lastvagnar ville fira sitt 90-årsjubileum på branschmässan Elmia Lastbil genom att uppmärksamma 90 år av innovationer. 2028 fick uppdraget att ta fram ett kommunikativt koncept för detta. Och vi vände blicken mot...

Volvo Trucks | En effektiv visuell strategi för en global organisation

Volvo Trucks En effektiv visuell strategi för en global organisation. När kunderna finns på 130 marknader över hela världen, gäller det att se till att din kommunikationen blir relevant i olika förhållanden – i både innehåll och uttryck. Människor, miljöer, branscher...

Volvo Trucks | Håller linjen online i den globala kommunikationen

Volvo Trucks Håller linjen online i den globala kommunika­tionen. Volvo Trucks säljer och servar lastbilar i över 130 länder, vilket gör företaget och varumärket till en tung global spelare. En av utmaningarna för globala företag är att vara konsekventa i sin...

Volvo Trucks | Positionera och lansera eldrivna lastbilar

Volvo Trucks Positionera och lansera eldrivna lastbilar. Klimatfrågan driver efterfrågan på hållbara transporter. I urbana miljöer handlar om det främst om lägre utsläpp av växthusgaser, förbättrad lokal luftkvalitet och lägre buller. För att visa att detta är möjligt...

Volvo Trucks | Global lansering av en helt ny generation tunga lastbilar

Volvo Trucks Global lansering av en helt ny generation tunga lastbilar. Volvo Trucks stod inför att lansera en ny generation av sina fyra största lastbilsmodeller – Volvo FH16, Volvo FH, Volvo FM och Volvo FMX. De nya lastbilarna är effektivare, bekvämare och säkrare...